Infrastructura rutieră a orașului este cea care generează cele mai multe nemulțumiri cetățenilor. Nu există străzi asfaltate de la un capăt la altul, ele sunt peticite sau plombate într-un mod rudimentar, rezultând o lipsă de planeitate, care produce mari probleme autovehiculelor. Capacele de canalizare sunt prost amplasate, în cele mai multe cazuri mai sus sau mai jos decât nivelul asfaltului, punând și ele probleme, în plus, șoferilor. Străzile pavate cu piatră cubică sunt un adevărat dezastru, fiind un pericol pentru siguranța rutieră, prin modul vălurit în care sunt realizate. Chiar dacă se constată, de atâta vreme, că soluția de așezare a pietrei pe pat de nisip nu este una corespunzătoare pentru amplasare în pantă și că după fiecare ploaie torențială trebuie reluate lucrările de întreținere, încă nu a fost schimbată această soluție. Este necesară actualizarea planului de mobilitate al orașului, care să țină seama de modificările permanente ale sistemului edilitar local. Sunt încă multe locuri în oraș, unul din ce în ce mai aglomerat, în care este necesară realizarea de sensuri giratorii sau amplasarea de semafoare (exemplu-intersecția dintre străzile Păcii și C.D. Gherea, în dreptul Hotelului ”Europolis”). Sunt alte locuri în care se impun sensuri unice.
Nu există o coordonare corespunzătoare între lucrările de construcție/modernizare/reparare a străzilor cu intervențiile de extindere a rețelelor de distribuție utilități, ceea ce, pe de o parte, face ca asfaltul străzilor să fie cu aspect de fâșii și benzi, iar străzile să fie în continuă reparație, cu costuri mari și efect apropiat de zero. În cele mai multe cazuri, firmele cu care se realizează lucrările de reparații străzi sunt firme de apartament, multe dintre ele necapitalizate sau cu situație financiară precară. Așa se face, de exemplu, că firma care a câștigat licitația pentru repararea străzii Păcii, de la Piața Nouă, până la marginea orașului, a intrat în insolvență, la doar câteva zile după începerea lucrărilor. Din aceste motive, repararea străzilor după modernizarea rețelei de alimentare cu apă/canalizare a orașului este, de o calitate mai mult decat îndoielnică.
O altă mare problemă legată de infrastructura stradală este cea privind inundarea unor zone la ploi torențiale, ce creează un disconfort cetățenilor, inundă spațiile comerciale ale unor întreprinzători și produce stricăciuni unor autoturisme aflate în parcări sau în trafic. Este în curs de implementare un proiect pentru crearea unor geigere de preluare a apelor pluviale din zonele vulnerabile, dar încă nu știm dacă soluția de proiectare aleasă va rezolva, finalmente, această problemă. Este foarte posibil să fie nevoie de soluții tehnice complementare la aceasta. Continuăm să apărem la jurnalele naționale de știri cu centrul orașului sub apă și mașini rotite de turbioane în șuvoaie de aproape un metru și devine jenant pentru edilii locali o astfel de situație.
Marea majoritate a trotuarelor din oraș, cu excepția câtorva, de pe străzile principale, unde pavelele, de proastă calitate, se schimbă aproape anual, sunt aproape inutilizabile. Dacă un om tânăr și sănătos mai poate sări din hop în hop, bătrânii cu sacoșele pline de cumpărături, tinerele mame cu cărucioarele copiilor și persoanele cu handicap practic nu le pot folosi. Au fost plantați copaci cu rădăcini rămuroase, care au ridicat trotuarele. Intervențiile la utilități, cu traversarea trotuarelor, au lăsat urme adânci, reparațiile nemaiaducând zona la starea dinaintea lucrărilor. Soluții pe care le propun:
– inventarierea străzilor cu cele mai mari probleme și prioritizarea intervenției la acestea, prin consultarea cetățenilor;
– stabilirea unui program multianual de reparare a străzilor;
– reașezarea pe poziție a tuturor capacelor de canalizare din oraș;
– actualizarea, împreună cu Poliția Rutieră, a planului de mobilitate în municipiu, prin care să se inventarieze toate punctele-cheie din oraș în care sunt necesare sensuri giratorii, sensuri unice sau semafoare și trecerea la realizarea acestora;
– aplicarea de condiții legale ferme privind capacitatea financiară, tehnică și de resurse umane pentru firmele ce participă la licitații de construcție/modernizare/reparații străzi;
– impunerea și aplicarea de termene minime rezonabile de garanție în contracte, pentru remedierea lucrărilor efectuate necorespunzător;
– urmărirea de către specialiștii Primăriei și diriginții de șantier a modului în care sunt efectuate lucrările, cu responsabilități clare, prin care să se evite realizarea de investiții cu mari probleme de durabilitate;
– stabilirea de termene-limită de racordare a gospodăriilor la rețeaua de distribuție gaze, după care intervențiile nu se vor mai putea face decât prin subtraversări, pe cheltuiala beneficiarului;
– implementarea unor soluții tehnice complementare proiectului de preluare a apelor pluviale care să înlăture problema inundațiilor din oraș la ploi torențiale;
– realizarea de acoperire modulară a trotuarelor, pentru asigurarea posibilităţii de intervenţie cu costuri reduse.
Sunt omul care va schimba orașul în cel pe care ți-l dorești!
Octavian MOTOC, candidatul Alianței Dreapta Unită pentru funcția de primar al Municipiului Tulcea
CMF : 21240063
Pana acum nu si-a spus nimeni parerea. Fii tu primul cel care o face!
''și a ajuns la spital''. Oh nu! Trebuia sa ajunga la puscarie.
Chiar nici în al doisprezecelea ceas nu v-ați dat seama că poporul...lumea ...românii ...tulceni...
Stimate Cioban(u)Când am recunoscut si ce anume?Dacă știi să cauți în arhiva ziarului în ...
Aia din poza nu e ministra muncii? Un yess man a CE!
Celor din „biroul de presă al PSD” le sugerez să aprofundeze mai bine cele recomandate în ar...
''PSD a finalizat''....Si ce a mai facut acest pesede?
Don Zaharcu e fiul D-nei Neviser Zaharcu?
Senatorul Cioromelea a recunoscut ca nu a facut absolut nimic in mandatul acesta. Acum daca va fi al...
DN22E87 e plin de curbe stranse, dealuri , vai , etc. Trebuie multa, multa atentie. Drumul e dificil...
Constatare extrem de gravă: candidatul prezidențial Nicolae Ciucă este analfabet funcțional . A ...