Este vorba despre proiectul „Modernizare infrastructură de transport pe traseul Sarighiol de Deal – Rahman”, drumul judeţean DJ 222E. Conform indicatorilor tehnici prevăzuţi a se realiza în urma implementării proiectului, este un drum cu o lungime de 28 kilometri, care va fi realizat la standardele impuse de finanțator, cu peste 11 km de trotuare, cu aproape 8 kilometri de piste de biciclete și 8 stații de autobuz.
Investiția se ridică la aproximativ 163 de milioane de lei.
„Noi, Consiliul Județean, cei care gestionăm drumurile județene, în ultimii ani am reușit să reabilităm și să modernizăm 267 de kilometri din trama drumurilor județene ale județului Tulcea“, a transmis președintele Consiliului Județean Tulcea, Horia Teodorescu.
Peste 300 de kilometri de drumuri moderne
De asemenea, șeful executivului județean a prezentat, pe scurt, drumurile județene care au fost modernizate în ultimii patru ani, insistând și asupra investițiilor în curs: la momentul de față drumul spre Grindu se află în execuție și, alături de drumul Sarighiol de Deal – Rahman, vom ajunge la peste 305 de kilometri de drumuri județene moderne (jumătate din rețeaua de drumuri județene din Tulcea).
Drumul Tulcea – Chilia, principala prioritate pentru următorii ani
În plus, președintele Horia Teodorescu a adus în discuție și investițiile ce reprezintă o prioritate pentru următorii patru ani:
„Poate cel mai important drum, care a creat cea mai mare emoție în rândul tulcenilor, dar și al mass-media, este drumul Tulcea – Chilia și îmi exprim încrederea că în următorii patru ani vom ajunge în situația de a intra în execuție și cu această investiție“.
Județul Tulcea, un model în atragerea de fonduri
La rândul său, directorul general ADR-SE Brăila, Luminița Mihailov, a apreciat eforturile Consiliului Județean de a atrage fonduri pentru modernizarea infrastructurii rutiere în actualele condiții impuse la nivel european:
„Felicit echipa domnului președinte al Consiliului Județean Tulcea și pe domnul președinte pentru efortul pe care l-au făcut în vederea pregătirii pentru finanțare a acestui obiectiv de investiții. Diferența între programul actual de finanțare, programul regional 2021-2027 și programele precedente este una semnificativă din punct de vedere al cerințelor pe care Uniunea Europeană le are în ceea ce privește proiectele“.
Noi condiții de eligibilitate
Astfel, conform celor declarate de Luminița Mihailov, principalele elemente de noutate în ceea ce privește analiza eligibilității proiectelor se referă la maturitatea proiectului (sunt semnate contracte la nivel de proiect tehnic), la obligațiile referitoare la protecția mediului (durabilitate), respectiv la asigurarea conectivității cu rețeaua drumurilor naționale. În plus, directorul ADS-SE a precizat faptul că modernizarea drumului de la Sarighiol de Deal la Rahman este primul proiect semnat care beneficiază de un audit de siguranță rutieră.
Lucrările încep în prima parte a anului 2025
Prezent la conferința de presă, directorul Direcției de Investiții, Fonduri Externe și Managementul Proiectelor, Nicu Mihai, a precizat faptul că la momentul de față au fost finalizate studiul de fezabilitate și proiectul tehnic, a fost obținută și autorizația de construire pentru investiția referitoare la modernizarea DJ 222E, aproximând că până la finalul anului ar putea fi finalizate și achizițiile privind desemnarea constructorului. Astfel, la începutul anului viitor ar urma să fie demarate lucrările privind infrastructura rutieră dintre Sarighiol de Deal și Rahman.
Buna ziua!
Foarte buna initiativa dar incompleta, ca de obicei!
De ce? Pai, ca si la drumul care leaga Tulcea de Braila prin podul peste Dunare, ca si la drumurile judetene deja refacute,exemplu cel care leaga Cerna de Daieni, nimeni nu vrea sa inteleaga ca-s necesare cantare permanente! Incvestitie mare dar justificata – trec camioanele dinspre carierele de piatra supratonate fara nici o jena( se vede la ochi,nu-i nevoie sa fii vreun expert ca sa-ti dai seama ca-s supratonate!) – controlul ISCTR este de forma, deja patronii si implicit soferii camioanelor stiu de control inaintea inspectorilor care trebuie sa-l faca!!!! Oare de ce? Sa fie adevarat ca aceste coloane de camioane is detinute de cine trebuie? Tot ce-i posibil odata ce nu se cantaresc permanent la intrarea pe drumuri reabilitate!
''administratorul public al judetului, Dumitru Mergeani'' Este adevarat? Daca da chiar imi pare rau ...
Ar trebui sa demisioneze toti din acest partid, sa ramana Sosoaca singura.
Păcat că de la Tulcea, până la ,,Marele Pod" nu mai sunt localități sau poate lumea este mai s...
Domnilor de CNAS de la mine primiti lunar 1700 lei si oferiti ...nimic. Cand am avut nevoie de un RM...
Am o matusa care a avut cancer ganglionar si reusise sa supravietuiasca . Dupa ce s-a protejat de sa...
Atacati in instanta faptul ca acei concesionari folosesc pesticide care distrug fauna si flora.
Vesnicele fetze triste de politicieni care au dus la sapa de lemn un judet intreg. Daca iubeati pama...
Probabil permisul a fost cumparat. La Ploiesti e 3000 euro. La Tulcea cat e?
E minunat ca se serbeaza, dar expresia ,,mica unire,, ar trebui stearsa din gandirea analfabetilor. ...
Cel mai bun aparat e de departe Nespresso.